4 marca 2017

Warto przeczytać




Autor: Katarzyna Ryrych
Tytuł: Wyspa mojej siostry

(Rekomendacja DW)


Sięgnęłam po Wyspę mojej siostry, bowiem porusza interesujący mnie problem inności. Wzruszająca, piękna powieść o dziewczynie z zespołom Downa, która mimo swojej choroby jest szczęśliwa i potrafi cieszyć się ze wszystkiego. Mało tego daje oparcie i poczucie bezpieczeństwa swojej młodszej siostrze.

Role się zmieniają w miarę dorastania młodszej bohaterki książki. Niestety niepełnosprawna dziewczynka nie potrafi zrozumieć, że jej ukochana siostrzyczka zaczyna żyć własnym życiem. Wtedy nasilają się u Pippi skłonności do niekontrolowanej agresji, nad którą kochająca rodzina nie potrafi zapanować.

Powieść zdobyła I miejsce w kategorii książek dla młodzieży w wieku 10–14 lat w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren zorganizowanym przez Fundację ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom. Nie sugerujcie sie tym, iż jest to powieść młodzieżowa. Pokazuje wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat niepełnosprawnego człowieka, choć pewnie nigdy nikomu sprawnemu nie uda się dotrzeć na wyspę inności, przeczytać ją może każdy. Książka wciąga od pierwszej strony, mnie urzekła do tego stopnia, że przeczytałam ją w jeden wieczór. Na pewno inne pozycje Katarzyny Ryrych będą w zasięgu moich zainteresowań czytelniczych.





Drodzy Czytelnicy!
Przed nami spotkanie z Katarzyną Ryrych - poetką , malarką, pisarką, nauczycielką, autorką powieśći Życie motyli, Siedem sowich piór, Wyspa mojej siostry, Denim Blue oraz Król.
Zapraszamy serdecznie 30 marca br o godz. 17.00

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz