12 czerwca 2020

Szósteczkowe rekomendacje


Książka Lauren Wolk Rok w którym nauczyłam się kłamać to głęboko poruszająca opowieść o konfrontacji ze złem. Zdobyła wiele nagród oraz trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”. Dla dwunastoletniej Annabelle spokojny świat pensylwańskiej wsi, jesienią 1943 roku przestaje być bezpiecznym miejscem. Pewnego ranka w szkole pojawia się nowa uczennica, złośliwa i brutalna Betty. Annabelle staje się ofiarą jej prześladowań i intryg.
Chciałam, żeby Betty wróciła tam skąd przyjechała.
Chciałam, żeby to się wszystko nagle odstało.
Chciałam być tą Annabelle, którą byłam dawniej…
Pisarka buduje kameralny klimat i opisuje świat widziany przez dziecko, które zmienia się w młodą kobietę. Kiedy kłamstwa Betty rozsiewają coraz więcej zła, dwunastolatka nie waha się stanąć w obronie dziwnego przyjaciela.
Można powiedzieć, że czytając tę historię angażujemy w nią wszystkie swoje emocje. Lauren Wolk stworzyła piękną opowieść o odwadze, strachu, walce ze złem, co robi na nas ogromne wrażenie.
Według mnie jest to jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam w ostatnim czasie, napisana z myślą o młodym czytelniku, ale polecam ją wszystkim bez względu na wiek.

Izabela Cisek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz