30 września 2022

Szósteczkowe rekomendacje

 


Tym razem w Szósteczkowych rekomendacjach coś dla dzieci: Dziwożona autorstwa Roksany Jędrzejewskiej Wróbel.

Jest to wspaniała baśń dla tych, którzy boją się być sobą. Jeżeli chcemy czuć się wolni, wcale nie musimy wyruszyć do ciemnego lasu, nie musimy naśladować głównej bohaterki Magdy. Nie musimy również naśladować dziwożony, w ogóle nikogo nie musimy naśladować. Jesteśmy w porządku tacy, jacy jesteśmy, a jeżeli komuś się to nie podoba, to trudno. Każdy z nas ma swoją własną drogę. Szukając jej, wolno się zgubić, popełniać błędy. Nic nie szkodzi. Błędów nie popełnia tylko ten, kto niczego nie próbuje. A więc do dzieła. 

"...Bo nie byłam szczęśliwa. W końcu zrozumiałam, że to, kim jestem w środku, jest ważniejsze niż to, kim jestem na zewnątrz. A ja dałam sobie wmówić, że jest odwrotnie. To straszne kłamstwo. Odeszłam więc i zamieszkałam tutaj, gdzie nikogo nie obchodzi, jak wyglądam..."

Książkę można wypożyczyć:

Wszystkie pola: "dziwożona : baśń o wolności" - OpacWWW - Prolib Integro (mbp.katowice.pl)

Polecam

I.C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz