28 kwietnia 2020

Szósteczkowe rekomendacje



 Wyspę mojej siostry Katarzyny Ryrych rekomendowałam już w bibliotecznej naszej gazetce.  Przypomnałam sobie o niej po obejrzeniu programu "Down the rooad. Zespół w trasie" i jeszcze raz przeczytałam. Uważam, że ta książka zasługuje na większą uwagę! Wzruszająca, piękna powieść o dziewczynie z zepołem Downa, która mimo swojej choroby jest szczęśliwa i potrafi cieszyć się ze wszystkiego. Mało tego daje oparcie i poczucie bezpieczeństwa swojej młodszej siostrze. Niestety niepełnosprawna dziewczynka nie potrafi zrozumieć, że jej ukochana siostrzyczka zaczyna żyć własnym życiem. Wtedy nasilają się u Pippi skłonności do niekontrolowanej agresji, nad którą kochająca rodzina nie potrafi zapanować.

Nie sugerujcie sie tym, że jest to powieść młodzieżowa. Pokazuje wyjątkowy, fascynujący, pełen tajemnic świat niepełnosprawnego człowieka, choć pewnie nigdy nikomu sprawnemu nie uda się dotrzeć na wyspę inności, przeczytać ją może każdy. Książka wciąga od pierwszej strony. Jeśli interesuje was tematyka inności szczere polecam! 
Danuta Waszek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz