26 sierpnia 2022

Szósteczkowe rekomendacje

 

"W dniu, w którym ktoś obdarza Cię miłością, wszystko wydaje się piękne."

Jest to pierwsza książka Valérie Perrin przetłumaczona na język polski. Autorka,  jest francuską fotografką i scenarzystką, współpracowniczką i życiową partnerką reżysera Claude’a Leloucha.
Jest to niezwykła historia zwykłej kobiety, którą los zaprowadził do miejsca zapomnianego przez większość ludzi. Kobiety, która pragnie na nowo rozkwitnąć – pomimo poczucia przegranej, niewyobrażalnej tragedii i straty, która ją dotknęła. Violette spędza całe dnie na cmentarzu. Dba o niego najlepiej jak potrafi, porządkuje groby, wymienia kwiaty, sprząta znicze… Jest dobrym duchem tego miejsca, służącym wsparciem odwiedzającym go żałobnikom. Na uwagę zasługuje również  kreacja wszystkich pojawiających się w powieści postaci. Przede wszystkim, bardzo szybko przekonujemy się, że każda postać wiele w sobie kryje. Autorka perfekcyjnie wplata do fabuły retrospekcje z ich dzieciństwa i młodości. Jasno pokazuje sytuacje i relacje, które ukształtowały ich późniejsze wybory.

" ... Chciałem się dowiedzieć dla Pani. Chciałem uwolnić księżniczkę. Zabawić się w bohatera  z bajek. Zdjąć ten granatowy płaszcz i zobaczyć Panią w czerwonej sukni. Czy odkrywając Pani tajemnice, próbowałem wypełnić brak, który stworzyło we mnie to, czego nie wiedziałem o własnej matce, a więc o swoim życiu? Bez wątpienia. Włamałem się do Pani prywatnego życia, żeby moje wydało mi się lżejsze. I za to Panią przepraszam..."

Polecam
I.C.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz